Ricinolja

Fick tips av N i laget att testa Ricinolja, för att få håret att växa snabbare. Jag vill att det ska växa snabbare än snabbt! Jag gjorde min första kur igår. Ska göra det tre dagar i veckan. Det kan tydligen växa upp till fem cm i månaden! Istället för en cm. Ganska stor skillnad!

Ricinolja är inte tillverkat för att ha i håret egentligen, utan i själva verket är det laxeringsmedel, hehe. Hur som helst så ska man massera in oljan i hårbotten och sen dra ut det i topparna. Sen sitter man med det i en timme och när man gjort det hoppar man in i duschen och sköljer bort det. Tvätta NOGA med schampo och balsam. Inte skönt om det är något kvar, för då blir det väldigt fett. Men jag klarade av att få bort allt iaf!

Jag köpte min flaska på Apoteket och den kostade 50 kr. För 100 ml. Så det är ganska billigt. Jag som inte har så långt hår än, behöver inte använda så mycket per gång.

Nu ska vi bara se om det fungerar också! Borde se resultat om två-tre veckor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0